Hvad betyder PMO?
PMO betyder Project Management Office eller på dansk Projektkontoret. Det er den afdeling eller enhed i virksomheden, der hjælper med at gøre virksomheden god til at gennemføre projekter.
Hvordan skal dit PMO bygges op og fungere, for at du får optimal effekt af det i virksomheden?
En beslutning om at foretage et større initiativ organiseres og bemandes anderledes end et projekt. Nogle kalder det ‘programmer’, andre kalder det store projekter og andre igen bruger ordet ‘forandringsinitiativer’. Uanset navnet er der store investeringer involveret, høj kompleksitet og store risici. Behovet for et PMO til at styre og facilitere projekter på tværs af virksomheden kan være afgørende for bundlinjen.
Programmer er tæt knyttede til virksomhedens strategiske tiltag og konkurrenceevne.
Det betyder, at evnen til at omsætte strategiske tiltag til operationelle aktiviteter er afgørende. Der vil også være mange ledelsesinteressenter involveret, og derfor er vores uvildighed på dette punkt en fordel.
Med KP Consulting som samarbejdspartner er du garanteret fokus på et handlekraftigt og kompetent PMO som kan styre jeres forandring eller projekter sikkert i mål.